13 Ekim 2012 Cumartesi

Cihangir'den eski evler
                                                                     Abhaza düğünü

Tophane'den eski evler ve Masumiyet Müzesi

Resim sergisi kadını çok güzel anlatıyor.

Geçen hafta sonu İstanbul'da bir Abhaza düğünündeydim.Gelin ve damat arkalarında arkadaşları eşliğinde salano geldiler.Kafkas oyunları eşliğnde oyun oynadılar.Bütün gece gelin ve damatın arkadaşları oynadı.Erkek sahneye çıkıyor.Bir kıza selam veriyor.Onu oyuna davet ediyor.Genelde kızlar kendi aralarında şimdi sıra bende diye arkadaşlarına haber veriyor.Yerlerine dönerkende selam vererek dönüyorlar. Gençler tanışma ve eş seçimini böyle yapıyor.Ardından yine tahtalara vurarak şarkı söylediler.orkestra yoktu.Oğlum Cihangir'de oturuyor.Sabahları erken uyanırım .Erkenden kalktım.Cihangir parkını dolaştım.ardından deniz kenarına inmek için  kısa bir yol keşfettim..İkinci gün Eminönüne gittim.Oğluma kasımpat çiçeği aldım.Kahvaltılık aldım.Üçüncü gün Kadıköy'e gitemek için vapura bindim deniz kokusunu içime çekerek Anadolu Yakasına vardım.Ankara'dan arkadaşımla görüşmüştük.Kadıköy'de bulıştuk. .Arkadaşım ile buluşup bir öğle yemeği yedikHasret giderdik.Üzerine kahve muhabbeti ederek özlemin tadını çıkardık.Sonra başsağlığı ziyareti için eşimin teyzesine gitmek için minübüse bindim.yarım saattlik yol bir saate çıktı.çünkü minübüs her yolcuya duruyor.Sürekli indi bindi yapan yolcular.Gözünü seveyim Ankara dedim.Yolcu belli duraktan biner ve de çok kısa süre içinde gitmek istediğin yere varırsınız.Düğün Kavacık Beykoz'da Biz Avrupa tarafında oturuyoruz.Cihangir'den Taksim'e yürüyüş oradan 4.levent'te metro ile gidiş.Oradan akrabalar bizi araba ile aldılar.Ankara'da en uzak mesafe yarım saat özel arabayla..Bir de benim çalışma saatleri trafiğin yoğun olmadığı saatler.Onlarda avantaj.konu konuyu açıyor.Bağdat Caddesinden dönüşte Taksime giden minübüslere bindim.Manzara harikaydı.O arada 3.günü akşamı Hüznün Tadı bize gel.balık yapalım dedi.Güzel bir akşam geçrdik.Sohbet konumuz bloglar ve kitaplardı..Bu gidişimde Tophane tarafını keşfettim.her taraf galeri olmuş.İstiklal'de İnci Pastanesi var.Profitrolü meşhurdur.ama ben portakallı kurabiyesini kızım sayesinde keşfettim..Her gidişimde onu alırım.İstanbul gezimin bir günü karşı taraf Anadolu yakasına geçmekle geçti.Araba saatim yaklaşmıştı.oğlum ve ev arkadaşına köfte ,pilav ve tavuk hazırladım,ayrıca buzluğa köfte attım.Acele bir şekilde evden fırlayarak servise yetiştim.Koşturmaca geçen bir İstanbul gezisini noktaladım.