23 Aralık 2012 Pazar

Bir yerden başlamak gerek

Bu başlığı neden attım.Oğlumla sohbet ederken blogtan yazdığım yazılardan ve yaşamda en çok sevdiğim çiçeklerden söz ederken anne" neden bloğunda çiçekler ve bakımlarından söz etmiyorsun" deyince düşünmeye başladım.Çok uzun zaman düşündüm.Yazmak bir eylem .düşüncenin dışavurumu .O anda aklınıza konu gelir onu yazarsınız ya da uzun zaman düşünürsünüz nereden başlasam diye .Tıpkı söz gibi,ağzımızdan çıkan ilk söz en fazla önem verdiğimiz bizim için önemli bir konudur.Ondan söz ederiz.Biraz da yazmaya benzer bu iş.Söz etmiyorsak kalıcı olsun der yazarız.Yaşamda iyi bir planlama şart.Ne güzel diye düşünürüm.Yazacak ve söz edecek konularımız var.Ama farklı olmalı daha önce yazılmamalı ,yazılsada farklı anlatmalı.İçinde duygular olmalı,bir dili ,bir biçimi olmalı.ihtiyacı karşılamalı.Eski yazılarımı bir okuyayım dedim.Bazıları çok naif,bazıları anlamlı.Gitgide yazılarım krendimce daha iyi olmuş.Olgunlaşmış.Yalnız daha dikkatli yazmalıyım.Kontrolleri iyi yapmalıyım diye düşündüm.Bazen harfler eksilmiş.cümleler anlamını yitirmiş.Neyse her yerde yeni yıl heyecanı ,evler ona göre süslenmiş.yılbaşı çamı alınmış ev içinde farklılıklar yaratılmış,yeni yıl ruhu sarmış.Galiba amaç yaşama anlam katmak.Ben de bundan nasibimi aldım.Kapı süsü yaptım.Merdivenleri süsledim.Mumlar aldım.küçük bir farklılık beni heyecanlandırdı.İlk kartım geldi,teşekkürler Aylin (Mino)
Yılbaşı çiçeğinden söz edeceğim.Bu çiçeği emekli olmadan önce yan oda arkadaşımdan almıştım.Yıllarca cansız bir şekilde durdu.balkona koydum.Ölmedi.Ölmemek için direndi.Bazen susuz kaldı.Bazen üşüdü.Uzun süre canlanmadı.taki geçen yıla kadar.mayıs ayında bir tane çiçek açtı.Zamansız bir açma oldu.ama uygun ortamı bulmuştu.Bu yılda burada tomurcukları gözükmüyor ama üstü çiçek dolu.Çiçeklerin en önemli ihtiyaçlarından biri olan ışığın önünde duruyor.Suyu,gübresi kadar ışıkda önemli ihtiyaçları.Cama yakın olan çiçekler daima açar.ve çiçeğim bana yeni yıl hediyesini gönderdi.Birkaç güne kadar açacak.Çiçekleri fazla sulamayın.çiçek çok sudan çürür,az su verirseniz daha iyi.Çokta susuz bırakırsanız yaprakları sararır.Toprağımı ben yapıyorum.Balkonda iki büyük şaşal şişesi ağızlarını kestim.İçine sebze ve yapraklar atıyorum.Üzeri toprakla kapatıyorum,daha doğrusu karıştırıyorum.Bir sonraki sezona toprağım hazır.Hem sebzeleri değerlendirmiş oluyorum,geri dönüşüm.hemde ekonomik.yoksa okadar çiçeğe toprak zor yetiştiririm.
 Resim güzel çıkmadı.Ama çok beğendiğim bir kapı süsü ben yaptım.Çemberi cam kapağım kırılmıştı.Atmadım sakladım.yapraklar sokakta bir ağaç budanmıştı.diğerleri evdeki süsler.
Ve yılbaşı hediyem dünürden ve mumlar

4 yorum:

  1. Kapı süsün ne güzel ve doğal olmuş.
    Hiç boş durmuyorsun bakıyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler güzelim.Sadece kendimi avutuyorum.Birşeylerle uğraşmak insana iyi geliyor.evi süslemeyi seviyorum

    YanıtlaSil
  3. ben herşeyi attığımdan değerlendirme huyum yok.kötübişey değilmi? bu konuda beceriksizim sanırım.

    YanıtlaSil
  4. Bugün cumhuriyetin yaşam ekinde sevdiklerinize yaratıcı armağanlar verebilirsiniz diye bölüm var.Sadece yaratıcılık balböcükleri.Sizin de kim bilir birçok konuda yaratıcılığınız vardır.İyi yıllar

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...