29 Aralık 2012 Cumartesi

Kukla

Bir elinde ip bir elinde kukla sürekli oynatıyorsun ,ne yapması gerektiğini söylüyorsun.Yaşamda benim için en önemli faktör özgürlük.Kararlarını doğru yada yanlış insanın kendisinin karar vermesi.Tabii ki çevreden ,beraber yaşadığımız insanlardan etkileniyoruz.Ama sonuçta ne yapacağımıza ,nelerden hoşlanacağımıza ,son kararı biz veriyoruz.Aslında karar verdiğimizde gerçekten benim kararım mı diye sorguluyoruz.Önemli olan birilerinin maşası olmamak .Dün kukla yapımcısı ile tanıştım.Oğlumun arkadaşı.Bizi el yapımı tathta oymacılığı atölyesine götürdü.Orada yaşlı bir usta ve yanında çalışan Kadir ile tanıştık.Sohbet esnasında Türkiye Hacivat ve Karagözü!n ve gölge oyunculuğun olduğu yer ancak.üniversitede kukla yapımı bölümü yok.Sadece Mimar Sinan'da sahne sanatları dekor bölümünde varmış.Kadir cıvıl cıvıl enerjik bir genç yerinde duramıyor."Ne istiyorsam onu yapıyorum."diyor.Hayvanlardan son zamanlarda revaçta olan baykuş yapmış.Ama "sıkıldım" diyorSürekli baykuş yapmaktan .Siparişe görede çalışabilirim  diyor.Ben de yeni öğrendim.Baykuş düşünmeyi ifade ediyormuş.Düşünmek sorgulamak kolay birşey değil.Düşündüğünü ifade etmek zor.Bedel ödüyorsun.derin tartışılması gereken konular.

1 yorum:

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...