27 Ocak 2013 Pazar

Şehrin orta yeri tiyatro olmalı mı?

Akün ve Şinasi sahnesinin bulunduğu binanın  satışa çıkarılmasına çok üzüldüm.Yeni Sahne kapandığında da çok üzülmüştüm.Ören yerlerini gezerseniz çoğunlukla bugünkü statlara benzeyen tiyatro konser salonlarının bulunduğu yerlere rastlarsınız.Her şehirde vardır.Demekki o dönemde bile gösteriler için yerler yapılırken biz var olanların sayısını arttırmamız gerekirken onları yok etme yıkma olayına girişiriz.Tiyatro izlemek için toplu bilet aldığım zaman Altındağ tiyatrosuna arkadaşlar bilet istemezlerdi.Gerekçe olarak yerin uzaklığı.Seyirci için demek ki yer çok önemli.Tiyatro sevdalısı için yerin uzaklığı önemli değil.Uzakta olsa izlemek istediği oyuna gider.Ancak öğrenciler,yaşlılar  için şehrin merkezi önemli.En güzel oyunlarda uzak mekanlardakinde olur genelde.Tiyatro festivalinde Akün sahnesinde görevli olurum.Oranın çalışanı,mekanın kendisi ve yıllar önceki Akün sineması.Benim için bir tarihtir,anılardır,yaşanmışlıktır.Şinasi Sahnesi daha önce Çağdaş Sahneydi.Orada öğrencilik yıllarımda gittiğim oyunlarla büyüdüm.Yeni sahnenin yeri şu an alışveriş merkezi.Yıllar önce İtalyan tiyatro topluluğunu Ankara'da gezdiriyorum.Zaman kaldı .Kaleye ilk gün çıkmıştık.Ne yapalım sizleri Çankaya tarafına gezdirelim mi diye sorduğumuzda Ulus'u tercih ettiler.Çünkü Kendilerinde de aynı yerler var ;farklı olan,tarihi yerleri tercih ediyorlar.Lütfen bu mekanlara kıymayalım.

2 yorum:

  1. Tiyatro sevdam senin kadar olmasa da öğrenciliğimde Annemle hafta sonları tiyatroya giderdik mutlaka.O tiyatro binalarının kokusu havası bir başkaydı.

    YanıtlaSil
  2. önceleri çok ilgilenmezdim böyle haberlerle. Ama sanat ve edebiyattan uzaklaştıkça toplumun gerçekten çok önemli bir damarı kesiliyormuş...

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...