14 Ağustos 2013 Çarşamba

Şaşırdıklarım

Bu başlık belkide anlatmak istediklerimi tam olarak ifade etmiyecek.neyse önce olayı anlatayım.Pazartesi günü her zamanki gibi Sinop'ta pazara gittim.aman Tanrım dedim.pazarda çiçekDomateslerin biberlerin arasında beni al diyen çiçekler.Diyeceksiniz ki neden olmasın.Ya tabii ki pazarda çiçek satan kişi var.Hemen hemen her hafta bir çiçek aldım.Bu sefer ki gelin güvey çiçeği.Vazo için.Yalova pazarında da çok güzel vazo çiçekleri var.O zamanda şaşırmış mutlu olmuştum.ama oradan çiçek almamıştım.Yalova çiçeğin merkezi.Bir pazarda çiçek var ise o pazar benim için çok değerli.Neyse alışverişi yaptım.gidip sorayım dedim.Fiyatını duyunca inanmadım.Elli  kuruş.iki demedi bir lira.Alayım dedim.en azından vazomda canlı bir çiçek.Su da ne kadar dayanır diye düşündüm.Hiç önemli değil.Hala dayanıyor..Altaki resim O da ördeklerle beraber yüzmek.
Tabii ki bendeki mutluluğu anlatmaya şu an bile kelimeler yetersiz.Haksızmıyım.Gelelim diğer olaya.Denize nerede girelim dedik Andaç denilen bir yer var.Tüm imkanlar var;şezlong,şemsiye,soyunma kabini,duş ve çay bir de ördekler.Onlarla beraber yüzüyorsun..Harika bir olay.bir de yavru ördekler var ki bugün onlar şezlongun aralarında dolaştılar.Ayağını uzatıyorsun yavru ördek.

Kim mutlu olmaz .Gelelim diğer bir olay.Ramazan bitti trafik ikiye katlandı.Sinop yarımada.Bir geliş yolu bir de gidiş yolu var.Bizim evde şehirden çıkılan yolda.Bu fotoğraf trafiği çok güzel anlatıyor.Ben bakarken yoruldum.Daha yoğun olan resmi koymak istemedim.Bunla idare edin.Ay bu da trafik mi.sesisinizi duyar gibi oldum.insan rahatlığa alışınca böyle oluyor.
Oğlum geldiğinde bir fotoğraf çekmiş.ben sorduğumda arka balkondan görünen dedi.Modern bir sanat eseri tabii ben çektim.Siz karar verin bakalım bu ne?
Daha bitmedi.Bugün arkadaşları ziyarete gittik.Bahçelerindeki elma ağacı altı tane elma vermiş.Diyeceksiniz hiç ağaçta elma görmedin mi?Gördüm.ama böyle kırmızı ve güzel ikiz elmalar görmedim..Manav tezgahlarını ya da pazar yerindekileri saymıyorum.

Bu kadar şaşıracak ne var diye düşünüyorsunuz.Günlük hayatın alışılmışın dışında betonlara bakmaktan bir hal olmuşken benim için bunlar çok önemli..Biliyorum arka balkondakini merak ettiniz.Ha o mu ne olacak.Atılan bir boyanın bıraktığı izler.İşte günler içinde beni şaşkınlığa düşüren kareler.tabii günlük yaşamda pek çok şaşırdığım ağzımın açık kaldığı olay ve durumlar var.Ancak onların şaşkınlığını gazeteleri açınca ,televizyonu izleyince her gün görüyorsunuz.şaşırmadınız mı benim yazdıklarıma.Biliyorum .Ama yüzünüzde ufak bir tebessüm gördüm.yanıldım galiba..





1 yorum:

  1. Zehra'cığım şaşırabilmek ne güzel bir şey. Büyüdükçe şaşırmaktan vaz geçiyoruz ne yazık ki. Oysa hayat şaşılacak mucizelerle dolu.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...