24 Mayıs 2014 Cumartesi

Buradan orası bir başka görünüyor.

Memleketim  Akhisar.Soma'ya 15 20 dakika uzakta. Trenle Ankara yönünden gelirseniz önce Soma sonra Kırkağaç sonra Akhisar. Bizim oralarda Soma denince maden akla gelir. Trenle geçerken kömürü görürsünüz. Üsten raylarda kömür.Yaşanan facia Türkiye gerçeğini anlatıyor. İşsizlik, İş nerede çalışıyorsun?maden de. Gazetelerden okuduğumda hayvancılık ve tarım bittiyse yerine ne koyacaksınız maden de çalışmak. Genelde köyden gelen insanlar.Hangi işi bulursan çalışırsın. Ali Ağa denilince Petkim. Çocukluğumda dayım  inşaat ustası. Elektrik çarpması sonucu öldü. Dört çocuk ve bir anne kaldı. Çocukların en küçüğü bir yaşından.En büyüğü sekiz. Yengemin anne ve babası yanına taşındı. Çocukları beraber büyüttüler. Soma faciası benim aklıma bu olayı çağrıştırdı. O zamanlar çocuktum. ne olur Tanrım bir gün dayımı gönder çocuklar babalarını görsün. Baba desinler derdim. Çocuk aklı ne olacak. Baba demek çocuk için ne kadar önemli. Uçun kuşlar bloğunda Makbule Hanım güzel anlatmış .İkinci önemli konu iş güvenliği.Önce karnınızı doyuracak bir iş. Sonra güvenlik gelir. İlk işim muhasebe bürosuydu. Ve ben güneşi özlemiştim.Sabah sekizde iş başlıyor. Güneş battıktan sonra işten çıkıyorsun.
Madende yerin altındasın. güneş pencereden değil gözükmek sen zor hava alıyorsun. Karanlık hep karanlık. yerin altında her şey gelir başına. Çocuk işci . Eğer söylenti dolaşıyorsa vardır gerçekliği.Daha da irdelesek altındaki gerçekler bambaşka. Yıllarca felsefe okudum ve anlattım. Oradan öğrendiğim şu ; gerçekler ayrıntıda gizlidir. Bakmasını bilmek gerek.

1 yorum:

  1. Geçim kaygısıyla insanlarımız ne yazık, her türlü iş güvenliğinden yoksun,denetimden uzak iş yerlerinde çalışıyorlar. Ve ancak iş kazalarından sonra göstermelik birkaç önlem alınıyor. Olan geride kalanlara oluyor. Asıl acıyı ta içlerinde yaşayanlar çocuklar. Hayatı çok erken tanımak zorunda kalıyorlar. İçteki yara hiç kapanmıyor.
    Toplum olarak ülkemizin gerçeklerini zamanında görebilmeyi, sorumluluk alabilmeyi öğrenebilsek.
    "Babasını kaybeden çocuklar" başlıklı yazım için olumlu düşüncenize teşekkürler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...