15 Kasım 2014 Cumartesi

Tasarrufun tasarrufu

Mümkün mü? İşin şakasını bir tarafa bırakırsak tasarruf etmek mümkün mü ?Arkadaşım ile sohbet ederken hayat pahalılığından söz ediyorduk. Hele gezmek ,yeni yerler görmek,yeni yemekler yemek lüks olarak görünüyor. Ben de bir yerde okumuştum Günde tabii ki dışarıda kahve içme parasını biriktirebilirsiniz  sonra da yurt dışında gezersiniz diye bir fikir vardı . Ufak tasarruflarla yapmak istediklerimize ulaşabilir miyiz? Damlaya damlaya göl olur demek ki esas amaç tasarruf .Zaten normalde sabit geliri olan insanlarız. Çarşı pazar alışverişinden tutun ; yaşamımızın her alanında paramızı dikkatli harcamak gerekir. Hesap yaparız; ucuz ama kaliteli,işe yarar olsun ,ihtiyacımızı karşılasın.Uzun zamandır kumbaraya para atmıyordum. Benim kızımdan kalan kumbaram var. Onun içine bozuk paralar atarım ya da yaptığım tasarruftan kalan paraları atarım ay sonunda cep harçlığım çıkardı. Hemen onu çıkardım. içine bozuk paralar attım. Tabii ki attığımı unutmak şartıyla. Pazara gittiğimde belli bir para ayırırım . Evin eksiği en lazım olanları zihnimde listeler onları alırım. Fazla ekstraları almamaya çalışırım. Marketde de kredi kartı yerine peşin para kullanınca daha az şey alınıyor. İhtiyaçlar bitmiyor. Giysi alışverişinde ise çok dolaşır en çok ihtiyacım olanı fiyatı en uygun olanı almaya çalışırım. Çiçek alırken çiçekçide pazarlık ederim. saksı çiçeklerini ise ekonomik yer olan Ankara'da yaşadığım için Atatürk Orman Çiftliğin serasından ,Şehir dışındaki çiçekçilerden alırım. Mevsimi anlatan kasımpatları almak istedim. Çiçekçi ne kadarlık dedi. 15 liralık alacaktım. hemen 12 liralık dedim. Üç lira kumbaraya girdi.bakalım ayın sonunda ne kadar para birikecek. Büyük marketlerin seralarına bakar uygun olanı alırım. Bazen kötü olmuş çiçekler alışveriş merkezlerinde uygun fiyata satılır.Onları alır canlandırırım. Market yerine meyve ve sebzeyi pazardan almakta uygun oluyor. Pazarlarda kendi içinde bulunduğu semte göre fiyatları ucuz ya da pahalı oluyor. aynı şey marketler içinde geçerli. Sinema içinde geçerli hafta içi hafta sonu ve bulunduğu semt ve matineye göre fark ediyor. Zeytinyağımı da memleketten alıyorum. son aldığım biraz pahalı oldu ( kilosu 8 lira meğer taze yağ çıkacakmış elde kalmamış.).Bol tasarruflu günler. tasarruf ettiklerinizi de güle güle harcayın.

5 yorum:

  1. Tasarruf yapmak için biraz da lıştırılmak gerekir. Annem çok iyi bir pazarlıkçıdır da ben öyle değilim. Yine de marketleri takip etmeye çalışıyorum.
    Ayın sonunda ne kadar birikmiş? Ne yaptınız, bizimle paylaşın olur mu?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür bahçe perim bakalım ne kadar birikecek?

    YanıtlaSil
  3. Bireysel olduğu gibi ülkemiz ekonomisi in tasarrufa ihtiyacı var. Cari açık ortada. 2004 lerfen beri ekonomistler ulkenin her vatandasin tasarruf yapmasini söylüyor ama ben bizim toplumumuzun giderek gösteriş düşkünü olduğunu ve bol bol harcayarak hayat kalitesinin artacağını sandiklarini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. N.Narda doğru söylüyorsun.Ancak sanki Mısır'daki amcadan miras kalmış gibi ülke ekonomisi.Sıcak para geliyor ya cari açık önemli değil. Derelerimizi kurutuyoruz. Hes yapmak için. Zeytin ağaçlarını kesiyoruz. Saray yapmak için Atatürk Orman Çifliği'ndeki ağaçları yok ediyoruz. Dere yataklarına inşaat yapıyoruz. Doğa intikamını er geç alır.

    YanıtlaSil
  5. Zincirleme böyle gider...

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...