27 Aralık 2015 Pazar

Ankara Kale' si ve Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi

Uzun zamandır Ankara Kale'si ve çevresini gezmemiştim. Dün bir fırsatını buldum.Ben gitmeyeli bayağı çevre değişmiş. Erimtan Müze'sini de kızım methetmişti. Tarihi evlerin müzeye dönüşümü güzel.Erimtan Müze'sinin en belirgin özelliği Tarihi Hisar meydanı ve kale kapısı ile sonlanan konumu. birde önünün orman olması. Hazır kaleye çıkmışken bir de onu ziyaret edelim dedim.Daha yeni kurulmuş ancak çatal kaşık ve kahvaltı gürültüsü içinde müze gezmek çok hoşuma gitmedi.

  Ankara'daki Koç Müzesinin içinde restoran var.
Yeni müze anlayışı bu herhalde.Görsel olarak iyi Şu an iki  katı var.En iyisi benim yerime fotoğraflar anlatsın.















Kale ve çevresi yeniden restore edilmiş. Ben meğerse eski halini daha çok sevmişim . Hamam önü gibi olmuş.
                                          Kaleye çıkıp Ankara'yı görelim dedik.hava sisliydi. Çevreyi tam olarak göremedik.



                                                  Restore edilen evler ve sokaklar.



                                                                   Tarihi saat Kule'si





Gezimizin son durağı Pirinç Han. Çok güzel gözlemeleri var. En çok patlıcanlıyı beğendik. Ispanaklı  da güzel ancak,peyniri kaşar ya da eriyen peynir olsa daha güzel olacak. Mantarlıda mantar az.
Çayı çok güzel. Bloğum yavaş yavaş gezi bloğu haline geldi. o zaman 2016 yılında daha çok gezmek için sağlık diliyorum.Ülkem içinde sanat ve sanatçıya önem veren ;insanı ,düşünce, fikir ayrımı ,cinsiyet farkı gözetmeksizin insan olarak değer verilmesi dileklerimle yazıma son veriyorum.

8 yorum:

  1. A, beraber gitseydik keşke !
    Olsun değil mi? Başka sefere :)

    YanıtlaSil
  2. Tülin ocak ayında bir gün haberleşelim.zehrakonukman@gmail.com buradan iletişeme geçelim. Misafirim vardı onu gezdirdim.

    YanıtlaSil
  3. 2016 bol gezmeli gecsın ıns ;) bazen uzaklara oyle bakıyoruz kı yakınımızdaki yerel ımkanları goremıyoruz ellerınıze emegınıze sağlık. ankarada gezecek yer yok derler bı de...

    YanıtlaSil
  4. Deniz teşekkürler .Ankara'nında gezilecek yeri çok.sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Mutlu yıllar diliyorum ve 2016 da daha çok yazmanı diliyorum sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler Kadriye sanada iyi yıllar diliyorum. Haftada bir yazı olsun.

    YanıtlaSil
  7. Erimtan Müzesi'ni bize gelen yayınlardan okudum. Roma Dönemi mutfağı üzerine yoğunlaştıklarını yazıyordu. İleri dönemde, çocuklara ve gençlere yönelik arkeoloji kursları verecekleri için çok hoşuma gitti. Özel müzeleri destekliyorum. Topluma sahip olduğumuz değerleri hatırlatma noktasında önemli.
    Dilerim bir gün ben de gezerim. Niyetinize ne kadar odaklanırsanız ona sahip olma şansınız çok olurmuş.
    Mutlu senelere diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Evet bahçe perim Roma dönemi mutfağı ,farklı döneme ait sikkeler ,mühür yüzükler,ayrıca hamam ve objeler kadınların süsü eşyaları yer alıyor.

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...