13 Ekim 2016 Perşembe

Ankara'da sonbahar



Facebook hatırlatmış 12 Ekim 2012 'den bir sonbahar yazısı hoşuma gitti. Burada paylaşmak istedim. Fotoğraflarda 10.11.2014
       Bugün dün gibi keyifsiz olmama rağmen dikmen Vadi'sinde yürüyüşü planıma aldım.Ancak evde yorulmuşum.Çok fazla keyfini çıkaramadım.Ama en azından yürüyüşümü yaptım.Vadiyi özlemişim.Özlem giderdik ağaçlarla ...Hercail menekşe ekmişler rengarenk. Oh be dedim kendime geldim. Dünya varmış .Hava ne çok sıcak ne de serin.Genelde sabah onda yürüyüş yaparım.Bu sefer öğleden sonra fırsatım oldu.Sarmaşıkların kırmızı sarı rengini seyrettim.Bir de güneş vurmuş sarmaşıklara aman nasıl da güzel. Leo Buscalica bir kitabında anlatırdı. Sonbaharda yaprakları evin içine serpermiş. Öğrencilerine ders anlatırken yaprakların üzerinde otururmuş. Ben de sonbaharda yapraklardan yatak yapsam üstüne yatsam diye düşünürüm. Kokusunu içime çeksem. Havanın öğle saatlerinde hafif üşüten ama insanı canlandıran sabah ve akşam ayazlarının yeri ayrıdır. Evimin bir alt sokağında İlkbahar Park'ı var. Pazar sabahları muhakkak simit almak için bu yolu kullanırım. Yol biraz uzasa da bu yolu kullanmaktan  vazgeçemem. Evlerin arasından yürümektense de ağaçların arasında yürümek  ,büyümesini izlemekten ayrı zevk alarak bu yolu kullanırım. Şimdi ağaçlar yice büyümüş.Bir de hafta sonu ya Ahlatlıbel ya da Eymir'de göl kenarında yürüyüş yapmak ayrı keyifdir. Ankara anılarım, gençlikten başlayıp olgunlaşma dönemim ve ardından tüm değişmelerini takip ettiğim ve onunla yaşlanacağm kentim. Aşık olduğum, çocuklarımın doğumunu ve büyümelerini , şimdi de torunumun büyümesini izlediğim kentim. Ege'mle Birlik Park'ında hergün dört civarında yürüyüş yaptığım sonbaharın tüm güzelliklerini izlediğim, arada bir hafif rüzgarın yapraklarını savurmasıyla yaşadığımı hissettiğim kent.
Not ;Torunum Deniz'de15 aylıkoldu. Torunlarımla yaşlanacağım kentim . 



6 yorum:

  1. Ne güzel bir kaçamak olmuş, doğa insanın ruhuna iyi geliyor,değil mi :)

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar ne de güzel olmuş .. Burası hala çok sıcak , nispet yaparmış gibi olacak ama pazar günü denize girdim :)

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda vadiye gidilecek ve Leo Buscaglia okunacak yeniden. Kendime bu notları aldım yazınızdan :)

    Daha nice yıllar torunlarınızla , sevdiklerinizle Ankara'nın tadını çıkarın inşallah. Ankara bakmasını bilene güzeldir :)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel özeniyorum çoccuklarını aynı şehirde doğurup büyütüp evlendirip torun sahibi olanlara. Daha nice sağlıklı uzun yıllar beraber olun.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Son baharı ben de çok seviyorum. Yaz bitmekte iken doğanın hüznünü, güneşli kaçamak günleri, akşamları bir battaniyeye sarınmayı, hala güzel günlerin var olacağını bilmenin huzurunu çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,

    Ne güzel bir paylaşım olmuş, sonbahar fotoğrafları bir başka oluyor :)

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...