14 Ekim 2017 Cumartesi

10 Koşuşturmaca

     
                                                                    Hatmi çiçeği
Yazmaya ancak vakit bulabildim. Bir gün önceki Safranbolu' gezinin yorgunluğunu atamadan yeni koşuşturmaca.
       Bazı günler okula giderken yeşil ışıkta geçerken koşardım. Acaba "kaç yaşına kadar böyle koşturmak olacak" diye zihnimden geçiririm. Şimdide yeşil ışıkta koşturuyorum. Ama aynı hızda değil."Işığın sonuna doğru koşturuyorum. Işık bitmeden karşıya geçeyim."diye
       Yaşamın koşturması daha farklı "yapmak istediğim durumlarda yetiştirmek için. Ya da başka bir iş için vakit kalsın" diye.
        Sabahları eğer uykumu almışsam erken kalkmayı seviyorum. Son zamanlarda hala uyku sorunum bitmedi. Deliksiz uyumayı ve uykudan dinlenerek kalkmayı özlüyorum. Az kaldı. Sabah enerjim fazla olduğu için yapmak istediklerim ancak yetişiyor. Akşam üstü beşe doğru pilim bitiyor. Bir makina olsa o saatlerde bedenimi,zihnimi şarz etsem.
       Dün sabahleyin bizim emektar ocak çakmak işlerini yapmama kararı aldı. Sevgili eşim "tamir ettirelim" dedi. Dikmen'den uzun yıllardır tanıdığımız tamirci Mustafa bey ocak ile uğraşırken ben de balkondaki çiçekleri düzenleme kararı aldım. Fazla olanları üst kata terasa taşıyıp "hem boş alan hem de estetik görünüm kazansın" dedim. Havalar soğuk balkon kuzeye bakmasına rağmen hala kahvaltıyı balkonda yapıyoruz. İçeri girmek istemiyorum. Ancak sabah ayazı balkonu ısıtma bakalım ne kadar sürecek?
       O arada bir gün evden uzaklaşınca aksayan işler evin her gün yapılması gereken olağan işleri derken saat üçü bulmuş. "Akşam torun gelecek" diye daha özenli yapılan temizlik."Süt bitmiş aman torun içer süt, alışveriş, torunu kreşten alma saati.
        Evi topladım ya torun evi dağıtmakta üstüne yok. Dolapların içi boşaltıyor. "hım diyorum oraları toplanıp eleme yapılmalı." Deniz eskiye nazaran daha uslu canı sıkılınca bazen  elindekileri fırlatıyor. aslında bana mesaj "annane sıkıldım benle ilgilen." Mesaj alındı onu oyalayacak bir şeyler bulmalı. Benle ilgilen ütü yapma,yemek yapma, evi toplama. gel yanımda otur. Neyse ki gece onda uykuya daldı bende dinlendim.Biraz gezi fotoğraflarına baktım. Onları ayıklamaya vakit bulamadım. Kızım Zehra "eğer planlamayı iyi yaparsan ekstra işler çıkmazsa zamanı iyi kullanırsın" diyerek kendime not düşüyorum.
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...