11 Ekim 2017 Çarşamba

7 "Artık kaynana oldun" aman dikkat


       Orkestranın elemanlarına zorlu görev verdim. İlk önce beyine yavaşla. "En uygun planlama yap"
Alışkanlıklar itiraz etti.
       Mutfakta çöp koyduğum yerin vidası çıkmış sıkmaya çalıştım olmadı. "Kapağı zorlamaktan vazgeçelim" diye. Ben de çöp kovasının yerini değiştirdim. Yine eski çöp kovasının bulunduğu kapağı açıyoruz.
       İlk önce alışkanlıkları değiştirmek gerekir.
       Evde yapılacak işler birikti. Aldığım domatesler bir hafta oldu. Kaynatılacak. Pazara gitmedim sebzeleri az az aldım. Buzdolabı temizlenecek. Alışkanlık değişirken  yeni planlamalar ve öncelikler yapmak gerekir.
       Bu durumda aksayan yerlerin düzenlemede ön sıralara geçmesi gerekiyor.
       Düzenleme ve hızla yeni duruma uygunluk.
       Yaşam o kadar hızlı geçiyor ki yeni durumlara kolayca adapte olamıyorum. İstemesem de yeni bir durumu sakin, hoşgörülü karşılayıp eğlenmem gerekiyor.
       Nereden başlasam bugünkü yazı konusuna derken uzağa gitmene gerek yok bulunduğum yer sesleri dinle.
        Radyo ilef dinliyorum şu anda anlamadığım dilde şarkı söylüyor. İngilizce diyorum. Biraz önce Almanca.
        Bilmediğin dil bilmediğin ülke...
        Evdeki fırının  çok kullandığımız küçük ocağın çakmağı bozulmuş. yeni bir arıza. evdeki eşyalarda "bizde varız" duy sesimizi haydi " hayırlısı" diyorum.
        Facebook amca hatırlattı. "Dünya kız çocukları" günü.
        Daha önce söz etti mi bilmiyorum. Yeni  kızım oldu. Adı Marja ,Alman. İki buçuk yıldır tanıyorum. Bu yıl temmuz ayında oğlum Marja ile Danimarka' da evlendi. Sinop'ta kutlamasını yaptık. Aileler tanıştı.
"Artık kaynana oldun."
Gelin kızımdan dolayı kayın valide oldum. Şimdi işim zor demek istediler herhalde.
Kızım ve oğlum iletişimime bakıyorum. Diğer taraftan damatla olan  iletişime bakıyorum.
Kaynana, anne, insan, kişilik, yetiştirme ve farklı kültür iç içe geçiyor. Tabii diğer tarafta cinsiyet faktörünü unutmamak gerekiyor.
Kızım ve oğlumla olan ilişkimde ikisini özgür yetiştirdim. İkisi de farklı karakterde. Daima onları anlamaya çalışmak, içinde bulunduğu koşulları göz önüne almak, konuşurken kelimeleri özenle seçmek, davranışlarına müdahale etmemek açısında bir ilişkimiz ve iletişimimiz var. Telefon ederken bile özen gösteririm. İş yerindeyken acil olayların dışında aramam.gitmem. İletişimde ayrıntılara dikkat ederim. Çocuklarımla böyle bir ilişki içindeyken kayın valide olmak ayrı bir sorumluluk gerektiriyor.
Damadıma bazen kendi çocuğummuş gibi davranıyorum. Samimi, aceleci tepki veriyorum. Öyle davrandığım için diğer yanda üzülüyorum. Cam bir bardak kırılınca paramparça olur. Yapıştırmak mümkün olmaz. İnsanları kırınca tamir etmek çok zordur.
Alman gelin kızımla iletişimim farklı olabilir mi?
Sevgili kızlarım gününüz kutlu olsun.
















4 yorum:

  1. Hep mesut olsunlar.

    Bir sure sonra beyin yeni seylere alisiyor. 21 gun veya 21 tekrar ile beyinde yeni noronlar yaratiyormusuz bunlar icin.

    Buzdolabi temizleyecek biri de benim. Hmpfff annem yuzeysel temizlemis. O yuzden unutmusum..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı, uğurlu olsun. Sonuçta güzel bir haber, gelin olsun, damat olsun, ikisi mutlu olunca, anne olarak sen de mutlu olacaksın arkadaşım bu da yeter zaten:)))Bir de torun geldi mi değme keyfine bak buraya yazıyorum:))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler, hep mesut olsunlar inşallah. Size de maşallah, ne güzel böyle mutlu mürüvvetler görmek. İlişkilerde sanırım dengede kalmak gerekiyor, siz zaten yazmışsınız. Kolaylıklar diliyorum yine de çünkü bambaşka hayatlardan kopupta bir anda başka bir aile olmak çaba gerektirir zannımca.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim. Ne güzel bir haber :)

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...